Jag blir så trött..

Vilken lugn och skön söndag detta blev!

Städade i förmiddags, fick till och med hjälp av Liam (Magnus hade sovmorgon). Sen när Magnus hade vaknat gav vi oss ut och åkte bil lite överallt och kollade runt. Älskar att bara åka runt! Haha
Sen var det hem och göra söndagsmiddag, potatis i ugn med fläskfilé fick det bli, smaskigt!

Och nu kollar jag på medans Liam badar sig ren inför dagis :)

Vägde mig också imorse. +-0.
Blir så irriterad..
Och jag har nu även kommit fram till att jag inte ska ha mitt "sista januari"mål längre. Jag får RÅ ångest och panik över målet, för att det är så mkt så tätt inpå.
Och min tanke från allra första början var ju inte att min viktnedgång skulle vara inom en viss tid, utan ett långsiktig mål som jag ska kunna hålla för alltid sen.
För som det är nu så har jag börjat bli besatt och funderat på att börja med flertal olika extremare metoder bara för att så snabbt som möjligt kunna nå mina mål, och då tappar jag ju på sätt och vis anledningen till varför jag började med detta.

I början så var jag liksom glad för ett halvt kilo minus, men nu på senare tid är det ångest!
Det är inte tillräckligt mkt.

Vet att detta inlägget blir lite tjatigt.. Men det är såhär jag håller på fram och tillbaka i mitt huvud hela tiden.

Och det här med att jag inte ska äta något gottigt alls..
Jag pallar inte det heller.

Utan såhär tänker jag försöka köra nu:
• Fortsätta äta 3mål om dagen och frukt, men att kanske tänka till lite mer VAD jag äter under mina mål (vilket jag inte gjort tidigare) som tex. Äter jag en stor lunch så kanske jag ska äta lite mindre till kvällsmat.
• Träna 3-4ggr i veckan (men mer åt 4)
• OM jag VILL äta något gott till helgen, så får jag bestämma mig för vilken dag och EN sak som jag ska få äta. Är jag inte så sugen något någon helg så måste jag såklart inte äta.
• Och försöka lära mig börja bli glad för ALLA minus.

Så att så ser det ut nu.
Måste ju försöka skärpa till det något då det självklart behövs lite extra nu att gå ner det sista. (är ju skillnad att ha en övervikt på 42kg än 12kg som det är nu)
Och fungerar inte detta och det inte händer någonting(!!) under en månad, så skriver jag nog in mig på viktväktarna. Så jag får ännu bättre koll på vad jag får i mig och vad jag gör av med.
Yes, så får det bli.

Ha en fortsatt bra kväll, nu laddar vi upp för en ny vecka med nya tag!!

Puss

Någongång ska min mage se ut såhär!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0