Vill inte.

Vill inte..
Vill inte vara tjock och svullen..
Vill inte må dåligt över hur jag ser ut..
Vill inte känna mig deprimerad..
Vill inte äta onyttigt hela tiden..
Vill inte känna mig ork-lös..
Vill inte göra mig själv besviken..
Vill inte göra alla andra besvikna..
Vill inte ge upp..

Ändå gör jag allt ovanstående.
Varför...?
Varför gör jag val som tar mig längre ifrån det jag vill?
Det jag drömmer om?
Det är mitt liv jag sabbar..
Varför förstår jag inte det?
Eller förstår jag, men skiter i vilket?
Varför är inte jag värd att få leva mitt liv så som jag vill?
För, om jag vill, varför förstör jag då?

Jag måste vakna upp!
Jag måste göra nåt!
Jag måste ta tag i mig själv, ruska om, skrika med all kraft:

Jag vill vara normalviktig!!
Jag vill vara stolt över hur jag ser ut!!
Jag vill ha ro och må bra i själen!!
Jag vill äta bra val!!
Jag vill vara stark och ha ork!!
Jag vill vara stolt över mig mina val!!
Jag vill att andra ska vara stolta över mig!!
Jag vill fortsätta, för det är MITT liv!!
Jag vill..
Snälla Camilla, lyssna, fatta, gör något..
JAG VILL!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0