Måndag är en klassisk "start"dag för förän...

Måndag är en klassisk "start"dag för förändringar. Så man kan behöva lite extra motivation inför kommande vecka såhär på en söndag, alltid bättre att vara väl förberedd. Här är 5 snabba tips som jag hittade i en artikel från Aftonbladet: "1. För att bekräfta din förändring kan du väga för och emot. Alltså hur skulle ditt liv se ut om du gjorde en förändring kontra om du inte gör det. 2. Ha en klar målbild. På vilket sätt kan mitt liv bli annorlunda? Markera skillnaden. 3. Ha rimliga förväntningar. Det är helt okej att det går lite sämre ibland. 4. Belöna dig själv. Allt har ett pris. De allra flesta av oss vill ha en belöning när vi gör en stor förändring. Gör det i form av något som du verkligen gillar (inte något sött som du kan äta). Du kan exempelvis säga att efter varje kilo jag går ner, eller varannan månad ska jag gå på bio, gå på teater, köpa ett glossigt magasin eller gå på massage. Någonting som du gillar. 5. Tänk alltid framåt och se till dina framgångar. Ett litet snedsteg eller dålig dag kommer inte att förstöra allting för all framtid. Var stolt över dig själv och fokusera på det som är positivt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0