Bantningen kan slänga sig i väggen!! ;)

Andra gånger när jag har bestämt mig för att gå ner i vikt/ banta, så har det varit så mkt räknande,  mätande och vägande att man till slut skitit i vilket! Man hinner bli för hungrig och sur/irriterad innan man hunnit bläddra i dom jäkla böckerna med points och kalorier. Visst handlar det om dålig planering.. Men det är fan inte lätt att vara så himla redig jämt att man planerat varenda måltid i veckor framöver. (Passar iaf inte mig personligen)

Och bara dricka drycker i några veckor(Vilket jag också har provat) fungerar för stunden, men är inte lätt att få något hållbart resultat utav. För man (eller rättare sagt JAG) börjar inte äta rätt efter, utan faller tillbaka in i samma dåliga matvanor som tidigare.

Har i flera år testat sååå många olika bantningsmetoder. Och alla slutar på samma sätt:

Man går ner jättebra (Har tidigare max klarat av att hålla ut -10kg), men går också upp dom så fort man slutar! Och det följer gärna med några extra kilon på köpet.

Så jag tänkte dela med mig om hur jag gör idagför att gå ner i vikt.
Det är ingen ”dunderkur” eller ny ”bantningsmetod”.

Det enda som egentligen återstod att pröva var ju det gamla hederliga ”ät mindre och träna”.
Och se på fan, det fungerade ju! Haha..
1år sedan jämfört med idag är en skillnad på -22,5kg och i BMI -8.0!!!!

Helt sjukt egentligen. Och jag har en bra bit kvar, men är sjukt nöjd med resan änsålänge!

Vad gör jag då?:

*Mitt mål är att träna 4ggr i veckan, spinning 3ggr och cirkelgym 1gång.

*Äta 3ggr om dagen, INGET småätande, möjligtvis någon frukt om man känner sig superhungrig.

*Mindre portioner, men får äta all sorts vanlig mat, inget som utesluts.

*Och nu för tillfället då, inte heller något gottit. (är skitjobbigt dom typ 2-3första dagarna sen går det av bara farten!)

Men detta har nog banne mig varit det lättaste sättet jag någonsin har gått ner i vikt på! Behöver liksom inte krångla till det, eller oroa mig så fort vi är bortbjuda om vad det blir för mat och sånt. Jag bantar inte längre, utan jag lär mig leva rätt och göra rätt val helt enkelt!!
Så mitt råd egentligen är, Man behöver inte alltid göra det så svårt för sig. För oftast är det de simplaste som är mest hållbart!

Hoppas nu att detta har på ett eller annat sätt hjälper er att hitta just erat sätt för att lyckas!

Dunderstort LYCKA TILL, till er som också kämpar med eran vikt!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0