Från och med nu kör jag med helt öppna kort!

Detta är min viktresa i tre bilder.

(från vänster till höger)

Bild 1: Förra Julen. Hade redan då bestämt mig för att 2011 skulle bli MITT år. Och jag skulle äntligen ta tag i mig själv.
Startvikt: 114kg, BMI 39.4 (Är 169.5cm lång)

Bild 2: En liten bit in i viktnedgången (Mars 2011) Vikten stog då på stabila 104kg, BMI 36.0

Bild 3: Tagen nyligen. Mer nöjd än någonsin tidigare, men fortfarande inte så nöjd att jag lägger av. ;)
Dagens vikt: 83.7kg, BMI 29.0




Anledningen till att jag nu går ut helt öppet med min vikt (som jag alltid, hela mitt liv, har hysh hyshat om) är att jag tror det kan hjälpa mig ytterligare att inte tappa allt när jag nu vet att NI vet exakt vad jag väger :)
Kvar till mitt luddiga slutmål är ca 18,7kg!  (tror jag vill väga runt 65kg)
Och kilon kvar tills jag räknas som "normal"viktig är 11,3kg. (72.5kg) 
Det är ju ingenting efter allt jobb man redan gjort!

Har under hela resan sett till att ha små delmål som jag jobbar för att uppnå, och som inte ska kännas omöjliga.
Mitt nya delmål är att väga 79kg i slutet av Januari. Det är bara 4kilon på nästan 2mån, men det är bara för att jag vet att det kommer vara svårt att gå ner stora siffror nu i December.
Man vill ju ändå kunna äta gott under julen.
Så det målet känns rimligt. Går ju inte att slappa till sig helt ändå, är ju fortfaranda i snitt ca -0.5kg i veckan som jag måste gå ner.
Och det kommer inte gratis!
Men som sagt, nu i December är ALLA minus , stora som små, BRA! Resterande tar vi tag i Januari :)

Nu ska jag ta en cigg och sen kolla på Grey´s.
Ha en fortsatt bra kväll alla underbara!!

Puss


Kommentarer
Postat av: Tina

Alltså du är sjukt duktig och jag är sååå imponerad av att du klarar det här så bra =) Du är min Idol =) Puss på dig

2011-12-01 @ 10:25:17
Postat av: louise

Fasen vad du är bra!! så jäkla bra gjort! själv har jag tappat allt, äter bara pepparkakor o annat gott ..suck haha!

Kramar

2011-12-05 @ 10:12:52
URL: http://lece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0