Hallå!

Fy fan vilken julhelg det har varit!
Underbart mysig vissa stunder (tack vare bästa sällskapet <3 Ni vet alltid vad som får mig att må bra), men piss och skit andra stunder.
Juldagen fick jag något så mysigt som inflamation i tarmarna.. Jojjomensan..
Så jag låg och krampade i sängen hela dagen, och spydde upp julbordet från dagen innan pga av smärta. Var inne en sväng på akuten också, där dom tog prover och grejer. Det var då jag fick veta att jag hade inflamation.
Så på kvällen lyckades jag tvinga i mig några matskedar vatten.

Annandagen hade kramperna lugnat sig något, men var väldigt oroligt i magen så fort jag åt och hade sjuk träningsvärk i hela kroppen efter att man spännt sig så under kramperna. Jag fick fint hålla mig till saftsoppa och vitt formbröd.. Oj vad gott..

Och idag började jag lite lätt med vitt bröd och blåbärssoppa, och har sedan succesivt kunnat äta normalt igen.
Så nu jävlar ska julhegen tas igen ;)
Enda positiva med detta är väl att jag nu under julhelgen gått ner 2kg.. ja men visst, men hade nog iof hellre gått upp och mått bra.
Fy, den smärtan jag hade i måndags unnar man fan inte ens sin värsta fiende!

Idag har jag och Liam bara tagit det lugnt här hemma, försökt plocka iordning alla fina julklappar som han fått och rensat bland all mat m.m.
Skönt att bara gå och plocka lite när man knappt har fått tillbaka några krafter ännu. (med tanke på det dåliga vatten och matintaget dom senaste dagarna.)
Tänkte först att vi skulle gått ut på en långpromenad i den underbara solen, men så kom jag att tänka på vad jag skulle ta mig till om mina krafter helt plötsligt skulle ta slut!? Haha, skulle jag stå där helt kraftlös med ett barn och hund. Nää, så det fick bli en innedag.
Vi får hitta på nåt roligt imorgon istället, när man äntligen kunnat äta normalt idag! :)

Hoppas ni fick en mer lyckad jul än mig!!
PUSS


En gammal bild från förra nyåret! :)
Har varken haft tid eller ork att ladda upp årets jul-bilder än. Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0