12 december

Oj vad längesedan jag uppdaterade nu. Tiden går så fort!
Förra veckan var vi sjuka här hemma, så då blev inte mkt gjort över huvudtaget.

Det enda jag orkade göra var att äta verkar det som.. Har gått upp 6hg!!
Haha, kaos!!
Och jag som skulle gå ner eller stå still. Jaa, så kan det gå.
Får försöka stoppa upp detta, men det är inte lätt! Är ju julfika, lussefika, mysfika, fredagsfika, fika-för-det-är-så-gott-fika, julbord och en massa annat!

Är fruktansvärt lättövertalad till att äta dåligt för tillfället. Eller övertalad... Jag äter utan att någon behöver övertala också, kan till och med själv komma med förslagen!
Usch.. Och så mår jag sååå dåligt över det efteråt. Alltså verkligen DÅLIGT.
Så ont i magen, helt uppsvälld, mår illa och såklart dåligt samvete.. Tänker en liten tanke att "den här känslan ska jag komma ihåg. Det är inte värt det!!"
Dagen efter när suget kommer så ignorerar jag den lilla logiska tanken och äter igen(!!).
Vad gör jag mot mig själv egentligen.
Men brukar bli sån att jag äter mer när jag mår dåligt, alltså när jag är sjuk.
Så nu när träningen är igång igen och man börjat må bättre hoppas jag på att jag kommer lyssna mer på den lilla logiska tanken.

Hehe, blir bara så irriterad på mig själv.
Så ber om ursäkt för ett tjatigt och, för er, tråkigt inlägg.
Var bara tvungen att skriva av mig.

Ha en fortsatt bra vecka!!

Puss

Jag på jobbets julbord i lördags. Vilket förövrigt var supertrevligt! (och GOTT)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0